Nog maar 2 weken.... - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van lindasteltjes - WaarBenJij.nu Nog maar 2 weken.... - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van lindasteltjes - WaarBenJij.nu

Nog maar 2 weken....

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg

01 Juni 2017 | Curaçao, Willemstad

Bon nochi (Goedenavond),

Mijn tijd op het prachtige eiland is al bijna voorbij, over minder dan 2 weken vlieg ik al weer terug naar Nederland. De tijd is echt gevlogen en ik had er graag nog een paar maanden aan vast geplakt maar terugkeren naar Nederland is ook geen straf.

Afgelopen week heb ik mijn laatste lessen gegeven aan mijn stageklassen, zij hebben nu toets weken en herkansingsweken. Tijdens deze weken draai ik mee in het surveillance rooster en kijk ik de tentamens van mijn klassen na, over het algemeen niet de meest favoriete taak van docenten maar het hoort er zeker bij.

Ook heb ik vorige week een bezoek gebracht aan de Hato grotten, deze grotten liggen naast de landingsbanen van vliegveld Hato. Tijdens dit bezoek hebben wij een tour met een gids geboekt om zo meer informatie te krijgen over de grotten. De gids vertelde enthousiast over de grotten waarbij hij ook een stuk geschiedenis overbracht. Vroeger waren de grotten namelijk een schuilplaats voor slaven die waren gevlucht, de lage plafonds zijn nog zwart door de fakkels die zij gebruikte. Kortom: een aanrader!

Woensdag heb ik de voetbalfinale met daarin Ajax gekeken in een loungebar op Mambo Beach. Een hele gezellige sfeer met alleen maar Nederlanders. Jammer dat ze verloren maar de sfeer en het feest waren er niet minder om.

Afgelopen zaterdag heb ik een feest gehad hier op het strand. Bij elk feest verbaas ik me toch weer hoe Nederlands de meeste feesten zijn op zon grote afstand van Nederland. Er is geen enkele andere nationaliteit te vinden dan dat van Nederlanders en een enkele Antilliaan, de muziek is Nederlands, de barmedewerkers zijn Nederlands en de lekkernijen zoals een frikandel speciaal zijn er ook in overvloed te verkrijgen. Zo ook zaterdag: De foute top 500 afterparty met uiteraard een Nederlandse DJ. Hier ben ik ook mijn klasgenoot uit Nederland tegengekomen en het was erg gezellig.

Verder hebben al mijn huisgenoten en ik wat minder leuke ervaringen met het complex en de beheerders waar ik woon. Veel mensen waar ik veel mee ben opgetrokken zijn om deze reden vertrokken naar andere huizen waardoor we minder contact hebben dan daarvoor, dit vind ik wel jammer.

Deze week ga ik naar het Kura Hulanda museum, in dit museum staat de geschiedenis van Curaçao centraal en dan met name de tijd waarin er slaven werden verhandeld. Ik wil proberen om ook hier een gids bij te boeken om goed geïnformeerd te worden. Het lijkt mij erg indrukwekkend en ga jullie hier binnenkort meer over vertellen.

Tot het volgende blog en zoals ze hier zeggen: Ayoo!.

Linda

  • 01 Juni 2017 - 09:52

    Coen:

    Dag Linda,

    Ben wel erg benieuwd naar hoe het afscheid en je laatste ervaringen op de school waren. Kun je daar nog iets meer over zeggen?

    Groet,
    Coen

  • 02 Juni 2017 - 09:38

    Kees-Jan:

    Ook ik ben benieuwd hoe je afscheid van de school en de leerlingen zal zijn. Je zult volgend jaar nog vaak tijdens je LIO aan je school daar denken...
    Mooie laatste dagen daar!
    Kees-Jan

  • 08 Juni 2017 - 11:29

    Truus:

    Linda,
    Zullen we als je terug bent even een overlegje plannen? Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen in het Curaçaose mbo en zeker ook naar je ervaringen met de huisvesting.
    Geef je een seintje als je er klaar voor bent. Ik denk namelijk dat je het druk zult hebben met wennen aan Nederland en met bijpraten met vrienden en bekenden.
    Truus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

4 maanden Curacao

stage op een MBO school

Recente Reisverslagen:

05 Juli 2017

Weer in Nederland

01 Juni 2017

Nog maar 2 weken....

04 Mei 2017

Lesbezoek en vakantie

03 April 2017

Stage

28 Februari 2017

Eerste blog vanaf Curacao

Actief sinds 05 Dec. 2016
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 5432

Voorgaande reizen:

07 Februari 2017 - 09 Juni 2017

4 maanden Curacao

Landen bezocht: