Eerste blog vanaf Curacao - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van lindasteltjes - WaarBenJij.nu Eerste blog vanaf Curacao - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van lindasteltjes - WaarBenJij.nu

Eerste blog vanaf Curacao

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg

28 Februari 2017 | Curaçao, Willemstad

Goedemiddag,

Vandaag ben ik al bijna 3 weken op het eiland en het bevalt me uitstekend tot nu toe. Ik zal vanaf het begin af aan beginnen. Dinsdagochtend vloog ik samen met mijn klasgenoot Barry richting Curaçao met KLM. De reis viel me 100% mee. Aan lekker eten en drinken geen gebrek aan boord, een entertainment systeem met daarop hele nieuwe films (Bijv. ‘Soof 2’ die ik het weekend daarvoor in de bioscoop had gezien) en een dutje tussendoor heeft er voor gezorgd dat de tijd vloog;-).

Eenmaal aangekomen eerst even Antilliaanse guldens uit de muur gehaald en met een taxi naar onze accommodatie gescheurd….. want voorzichtig rijden doen ze hier niet. Zelf hebben we onze auto pas 2 dagen later gekregen, de meeste mensen hier reageren en handelen niet op Nederlands tempo, de mensen die me een beetje kennen weten wel dat dit iets is wat mij wel aanspreekt haha. Eenmaal aangekomen bij het complex kreeg ik de schrik van m’n leven: het zwembad was aanwezig… zonder water! Dit zijn ze aan het oplossen en gaat nog maximaal 2 weken duren (zeggen ze). Verder heb ik een mooie grote kamer met een aparte slaapkamer en eigen keuken/ badkamer.
Onze eerste dag zijn we met het openbaar vervoer naar een strand gegaan omdat we nog geen auto hadden. Wat een avontuur: niks geen ov-app of überhaupt een tijdsplanning bij de bushaltes. Je moet hier gewoon gaan zitten op het bankje en als je een klein wit busje ziet waarbij het kenteken met ‘BUS’ begint moet je zwaaien want anders rijden ze nog door ook... Er kunnen 8 mensen in het busje, het kost maar 1,50 gulden en de chauffeur stopt waar jij maar wilt in Willemstad. Uiteindelijk zijn we naar Mambo Beach geweest waar het enorm mooi was.

De 2e dag kregen we onze auto en hebben we de dagen erna wat boodschappen gehaald, zijn we naar verschillende strandjes geweest (Hele mooie!) en hebben we rond gereden om de boel te verkennen. Vrijdagavond werd er op het complex bij de bar een welkomsborrel gehouden i.v.m. alle nieuwe bewoners wat erg gezellig was.
De eerste Maandag ben ik begonnen op mijn stageschool (MBO). Ik had tot die dag nog geen enkele reactie gehad op mijn mails aan de stageschool en het advies vanuit mijn eigen school was om gewoon maar langs te gaan omdat het nu eenmaal zo gaat daar. Maandag dus om kwart voor 7 in de ochtend vertrokken (stageschool is maar 5 minuten rijden en de lessen beginnen hier om half 8). Na een uurtje te hebben gewacht op de directrice heb ik wat informatie gekregen en mijn begeleider ontmoet. Hartstikke aardige en vriendelijke collega’s. De studenten dragen hier schoolpolo’s en de lokalen hebben alleen een whiteboard (op 1 lokaal na). Ik ga vanaf volgende week zelf verschillende lessen geven.

Helaas heb ik mijn klasgenoot na 1 week weer naar de airport gebracht, hij is naar Nederland vertrokken i.v.m. persoonlijke omstandigheden.

Ook heb ik kennis gemaakt met de harde regenbuien hier op het eiland. Gelukkig valt de regen s’ nachts maar heel soms ook overdag. De zon schijnt dan heerlijk en binnen 30 seconden komt het met bakken uit de hemel vallen waarna het vaak na 5 minuten weer klaar is en de zon weer schijnt.

Verder ben ik afgelopen weekend wezen kijken bij de carnavalsoptocht. 2 weken geleden waren veel mensen al houten hutjes, bankjes en podia in elkaar aan het timmeren langs de kant van de route en elke dag zag je vorderingen. Uiteindelijk zijn het hele kleurrijke en mooi versierde bouwwerken geworden die worden verhuurd of dienen als plek voor de gezinnen zelf. Zondag was er dan ook geen enkel stukje ‘vrije ruimte’ meer over. Veel gezinnen hadden zelfs partytenten opgezet met een enorme barbecue erbij. De parade was erg groot, er liepen ongeveer 6000 mensen mee. Ook de pakken die ze aanhadden waren indrukwekkend en erg kleurrijk met veren en boa’s. Erg leuk om mee maken maar toch gaat er niets boven de Nederlandse Carnaval, in de kou, met onzinnige muziek….

Dit was het voor nu, tot het volgende blog!

Groetjes,
Linda

  • 01 Maart 2017 - 10:16

    Kees-Jan:

    Hallo Linda,
    Leuk om over je belevenissen te lezen. Nu dat de school serieus gaat worden, zul je waarschijnlijk meer daarover gaan schrijven: ik verheug me er al op!
    Veel plezier en succes,
    Kees-Jan

  • 01 Maart 2017 - 12:07

    Truus Hermans:

    Linda,
    Fijn dat het goed gekomen is met je stage. Veel plezier en succes verder.
    Groet,
    Truus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

4 maanden Curacao

stage op een MBO school

Recente Reisverslagen:

05 Juli 2017

Weer in Nederland

01 Juni 2017

Nog maar 2 weken....

04 Mei 2017

Lesbezoek en vakantie

03 April 2017

Stage

28 Februari 2017

Eerste blog vanaf Curacao

Actief sinds 05 Dec. 2016
Verslag gelezen: 291
Totaal aantal bezoekers 5430

Voorgaande reizen:

07 Februari 2017 - 09 Juni 2017

4 maanden Curacao

Landen bezocht: